ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Ignis(ISSN 2436-7591)
  2. vol.1

Cohesión grupal y rendimiento académico : Un estudio de caso en el entorno educativo de segundas lenguas

https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/436
https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/436
ffbaacf1-335c-445a-a143-26593684569d
名前 / ファイル ライセンス アクション
ignis01_5.pdf PDF本文 (1.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-01-06
タイトル
タイトル Cohesión grupal y rendimiento académico : Un estudio de caso en el entorno educativo de segundas lenguas
言語
言語 spa
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 フェルナンデス・ラザロ, ヒセレ

× フェルナンデス・ラザロ, ヒセレ

WEKO 497

フェルナンデス・ラザロ, ヒセレ

Search repository
FERNANDEZ LAZARO, Gisele

× FERNANDEZ LAZARO, Gisele

WEKO 549

en FERNANDEZ LAZARO, Gisele

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 With the aim of studying the kind of relationship established between group cohesion and academic performance within a second language education context, this paper a) examines the multidimensional nature of group cohesion; b) researches the specific relationships established between the four constructs of group cohesion and academic performance; and c) studies the longitudinal changes experimented by the variables. The participants in the study (N = 32) were two groups of first-year university students from a university department specializing in the teaching of Spanish. The methodology employed was mixed, including qualitative and quantitative methods of analysis. The instruments deployed to measure the two variables were a questionnaire (group cohesion), a written production test and a DELE Spanish Diploma-type exam (academic performance). To observe longitudinal changes, the two variables were measured twice for each group, and the data obtained were analyzed by means of a nonparametric statistical analysis. The results support the multidimensionality of group cohesion and suggest that the four constructs of group cohesion are in a significant but independent correlation with academic performance.
書誌情報 Ignis
en : Ignis

号 1, p. 101-124, 発行日 2021-12
出版者
出版者 京都外国語大学国際言語平和研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-7591
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 PDF
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-21 07:29:29.841288
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3