ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際言語文化
  2. 第8号

教師が問いかけを繰り返す実態 : 中国で行われた同期型オンライン初級日本語授業に基づいて

https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/2000174
https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/2000174
3e32cbd5-8f46-46e9-b8db-f513a75c8e22
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusaigengo08_09.pdf kokusaigengo08_09.pdf (367 KB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-06-10
タイトル
タイトル 教師が問いかけを繰り返す実態 : 中国で行われた同期型オンライン初級日本語授業に基づいて
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 オンライン
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 初級日本語授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師の問いかけ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 繰り返し
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc
資源タイプ report
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Repetition of Teacher Inquiries: A Case Study Based on Synchronous : Online Elementary Japanese Classes in China
言語 en
著者 李, 迅

× 李, 迅

WEKO 604

ja 李, 迅

ja-Kana リ, ジン

en LI, Xun

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This research revealed the underlying reasons why teachers cannot improve learners' responses by repeatedly posing questions. Previous studies have frequently mentioned "repetition" as a teacher's strategy when learners' responses are insufficient. However, previous studies have not extensively explored the specific details of which parts of the question’s teachers repeat and how these repeated questions differ.
This study observed recorded synchronous online beginner Japanese classes conducted in China, extracted repeated questions, and analyzed the actual practices of teachers' question repetition. As a result, the repetition of questions was categorized into complete "repetition" and partial "repetition." Furthermore, among partial "repetitions," two patterns were identified : repeating the target of the question and repeating the question's subject. Additionally, tendencies were observed where Chinese mood particles, personal pronouns, and demonstrative pronouns were altered in the repeated questions. Such "repetition" was identified as an unconscious act by teachers, suggesting the potential for questions to become redundant and unsuitable for adult learners. These findings are meaningful in understanding the actual strategies used by teachers when questioning.
言語 en
bibliographic_information ja : 国際言語文化
en : International Language and Culture

号 8, p. 105-114, ページ数 10, 発行日 2024-03-30
出版者
出版者 国際言語文化学会
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-3349
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12712605
item_10002_relation_12
識別子タイプ CRID
関連識別子 1520584033293382400
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-10 08:19:21.359690
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3