WEKO3
アイテム
日本語教員養成課程の学生による辞書作成 : 学生の学びと成果、問題点について
https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/2000172
https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/2000172c83d4d30-f397-4837-af56-db7414a35f21
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-06-10 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 日本語教員養成課程の学生による辞書作成 : 学生の学びと成果、問題点について | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 日本語学習者向け辞書 | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 日本語教員養成 | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 多義語 | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 類義語 | |||||||||||||||||
| キーワード | ||||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | コーパス | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | report | |||||||||||||||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||||||
| その他のタイトル | Dictionary Creation by Students in the Japanese Language Teacher Training Program : Students' learning, results, and problems | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 著者 |
坂口, 昌子
× 坂口, 昌子
WEKO
392
× 森口, 稔
WEKO
615
|
|||||||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
| 内容記述 | This paper describes the results of a class practice of creating dictionaries for learners of the Japanese language to develop Japanese language teacher training skills. The two research questions are as follows: 1. Can students recognize the complex vocabulary system of synonyms and polysemous words and write a dictionary? 2. What kind of insights do students gain and how do they revise their lexicons based on the comments they receive in the peer activities? As a result, we found the following two things. 1. Students notice the existence of synonyms and polysemy before revising, but it is difficult for them to write discriminative meanings as word senses. 2. With appropriate comments, students will be able to systematically grasp the meaning of words and write discriminative meanings. |
|||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| bibliographic_information |
ja : 国際言語文化 en : International Language and Culture 号 8, p. 81-94, ページ数 14, 発行日 2024-03-30 |
|||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 国際言語文化学会 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| item_10002_source_id_9 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 2189-3349 | |||||||||||||||||
| item_10002_source_id_11 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12712605 | |||||||||||||||||
| item_10002_relation_12 | ||||||||||||||||||
| 識別子タイプ | CRID | |||||||||||||||||
| 関連識別子 | 1520302558316908288 | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||