WEKO3
アイテム
学生の主体性に委ねた国際交流活動における学生の学びと気づき
https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/2000171
https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/20001718b1990bf-ee5e-4358-b93b-be5d41c79790
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-06-10 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | 学生の主体性に委ねた国際交流活動における学生の学びと気づき | |||||
| 言語 | ja | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | jpn | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | ja | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 正課外プログラム | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | ja | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | プログラム管理の低減 | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | ja | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 継続性 | |||||
| キーワード | ||||||
| 言語 | ja | |||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 学生の主体的な学び | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc | |||||
| 資源タイプ | report | |||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||
| その他のタイトル | University Students' Awareness and Learning in International Communication Programs with Minimal Teacher Control | |||||
| 言語 | en | |||||
| 著者 |
近藤, 優美子
× 近藤, 優美子 |
|||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | This paper reports on the awareness and learning of university students who participated in an online Japanese conversation program with minimal teacher control. In this program, 35 Japanese university students and 35 Japanese language school students engaged in 30 min weekly video calls through a free application for a duration of eight weeks. The program coordinator held a preliminary briefing session but did not control or guide the activity. A survey on 33 Japanese students after an intervention with indicated that (1) 70% of the students were active for longer than expected, (2) more than 90% of the students spontaneously attempted communication strategies, and (3) students’ attitudes toward foreign students and their home countries changed favorably. These findings indicate that even a program with minimal teacher control can offer students specific learning opportunities and enhance their awareness. Although university resources are limited, these findings provide fresh avenues for universities desiring to offer students with varied and beneficial learning possibilities. |
|||||
| 言語 | en | |||||
| bibliographic_information |
ja : 国際言語文化 en : International Language and Culture 号 8, p. 71-80, ページ数 10, 発行日 2024-03-30 |
|||||
| 出版者 | ||||||
| 出版者 | 国際言語文化学会 | |||||
| 言語 | ja | |||||
| item_10002_source_id_9 | ||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
| 収録物識別子 | 2189-3349 | |||||
| item_10002_source_id_11 | ||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||
| 収録物識別子 | AA12712605 | |||||
| 出版タイプ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||