ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際言語文化
  2. 第8号

学生の主体性に委ねた国際交流活動における学生の学びと気づき

https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/2000171
https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/2000171
8b1990bf-ee5e-4358-b93b-be5d41c79790
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusaigengo08_06.pdf kokusaigengo08_06.pdf (337 KB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-06-10
タイトル
タイトル 学生の主体性に委ねた国際交流活動における学生の学びと気づき
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 正課外プログラム
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 プログラム管理の低減
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 継続性
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学生の主体的な学び
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc
資源タイプ report
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル University Students' Awareness and Learning in International Communication Programs with Minimal Teacher Control
言語 en
著者 近藤, 優美子

× 近藤, 優美子

WEKO 407

ja 近藤, 優美子

ja-Kana コンドウ, ユミコ

en KONDO, Yumiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper reports on the awareness and learning of university students who participated in an online Japanese conversation program with minimal teacher control.
In this program, 35 Japanese university students and 35 Japanese language school students engaged in 30 min weekly video calls through a free application for a duration of eight weeks. The program coordinator held a preliminary briefing session but did not control or guide the activity.
A survey on 33 Japanese students after an intervention with indicated that (1) 70% of the students were active for longer than expected, (2) more than 90% of the students spontaneously attempted communication strategies, and (3) students’ attitudes toward foreign students and their home countries changed favorably.
These findings indicate that even a program with minimal teacher control can offer students specific learning opportunities and enhance their awareness. Although university resources are limited, these findings provide fresh avenues for universities desiring to offer students with varied and beneficial learning possibilities.
言語 en
bibliographic_information ja : 国際言語文化
en : International Language and Culture

号 8, p. 71-80, ページ数 10, 発行日 2024-03-30
出版者
出版者 国際言語文化学会
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-3349
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12712605
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-10 06:43:30.513438
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3