ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 国際言語文化
  2. 第5号

日本語運用力を測るプレースメントテスト作成の試み

https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/2000154
https://kufs.repo.nii.ac.jp/records/2000154
530ac102-2f7a-426b-a2ee-c82ad201e4ca
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusaigengo05_05.pdf kokusaigengo05_05.pdf (1.1 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-06-04
タイトル
タイトル 日本語運用力を測るプレースメントテスト作成の試み
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日本語運用力
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 プレースメントテスト
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 問題形式
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_93fc
資源タイプ report
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Approaches for Effective Placement Testing for Measuring Japanese Performance
言語 en
著者 白鳥, 文子

× 白鳥, 文子

WEKO 607
CiNii ID DA06984966

ja 白鳥, 文子

ja-Kana シラトリ, フミコ

en SHIRATORI, Fumiko

Search repository
篠原, みゆき

× 篠原, みゆき

WEKO 608

ja 篠原, みゆき

ja-Kana シノハラ, ミユキ

en SHINOHARA, Miyuki

Search repository
大谷, つかさ

× 大谷, つかさ

WEKO 171
CiNii ID DA19472548

ja 大谷, つかさ

ja-Kana オオタニ, ツカサ

en OTANI, Tsukasa

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It is important for a language student to be placed in a class that is appropriate for their level. This is an interim report on the approaches used to revise the conventional placement test conducted in the Japanese Studies Center for International Students at Kyoto University of Foreign Studies. Two problems were previously identified with this test: 1. an imbalance in the level of difficulty, 2. advantages for some students from countries that use Chinese characters (kanji) in their L1. These problems caused some students to be placed in classes that were not suitable for their level. In revising the test, the authors reduced the use of kanji, added description-type questions, designed conversational and long-passage style grammar questions, and added two composition questions. As a result, there was a reduction in the imbalance of difficulty concerning students who use kanji in their L1, the ability to clarify students’ proficiency in composition, and an understanding of multilateral evaluation criteria in the grammar section. Also, it was found that taking into account the difficulty level of the questions as well as the total scores accurately placed students into level-appropriate classes. The further improvement of the grammar section and efficiency of the test will be issues to address in the future.
言語 en
bibliographic_information ja : 国際言語文化
en : International Language and Culture

号 5, p. 55-64, ページ数 10, 発行日 2019-03-18
出版者
出版者 国際言語文化学会
言語 ja
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-3349
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12712605
item_10002_relation_12
識別子タイプ CRID
関連識別子 1520290883522525184
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-04 08:17:38.964046
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3